Saturday 21 June 2014

Cabaran menuntut ilmu

Fuhh...fulamak!!! Jauh gila dari asrama aku ke kelas.
Aku rasa macam berbatu-batu jauhnya. Huih...lengoh kaki aku. Campur dahaga sekali (hoitt jangan mengeluh ingat sikit sirah Rasulullah s.a.w,baginda lagi jauh berhijrah). Opsss... astaghfirullah. Ya Rabb besar sungguh cabaran menuntut ilmu ni. Ni belum masuk bulan puasa lagi. Ahad depan dah puasa, lagi tinggal seminggu.

Lagikan Rasulullah berperang dalam bulan puasa. Ni aku kelas jauh pon mengeluh tak henti-henti mulut keluarkan bunyi time berjalan tu. Alahai, manusia. Sabar laa mungkin ada ganjaran. Insyaallah malaikat sebelah bahu kanan ada kerja.

Dalam perjalanan mencari kelas tu sempat la aku capture bunga yang cantik-cantik (bagi aku laa). Macam-macam posing aku buat. Duduk,membongkok dan siap memanjat bukit lagi semata-mata nak ambil gambar bunga. Sejak sampai U ni aku jadik rajin nak update blog. Sebabnya:

1. Internet laju macam cheetah (kalau U dulu macam siput khinzir/ cik B atau anak sedara aku cakap siput Cadbudry. Eh. )
2.  Aku ada masa free sebab kelas tak mula lagi.

Okeyh. Banyak pulak aku berceloteh. Jom tengok sikit bunga-bunga yang aku ambik tu. Nak tengok cantik sangat ke sampai nak update kat belog ni.




Okey. Ni bunga kemboja. Aku ambil gambar bunga-bunga yang jatuh je sebab pokoknya tinggi. Tak sampai pon kalau aku berjongket. So baik aku ambil gambar bunga yang gugur ni. Berseni sikit. Dari aku berjongket-jongket kan ad jugak yang tergolek. Haha.


Bunga terantai. Rela aku menjengah tepi tasik tu semata-mata nak ambil gambar bunga yang gatai ni. Nasib baik tak terjun dalam tu.








Ini bunga aku tak tahu nama apa. Yang aku tahu dia cantik dan sesuai tuk diupdatekan dalam blog aku. Hahaha. Sengal... kau org cari la sendiri nama apa. Ustaz Google kan ada. Apa mau susah?



-Miss-Lolita-

No comments:

Post a Comment