Tuesday 18 February 2014

Bedah Tikus

Assalamualaikum,
Happy and excited. Dapat bedah tikus. Pilih tikus yang besar. Hihi kasihan tikus tu. Subhanallah ya Allah excited. Maha besar Allah yang menciptakan langit dan bumi dan segala isinya.
Time examine organ-organ dalam badan tiks tu boleh tengok dan pikir betapa besarnya kekuasaan Allah. Maha teliti. Walaupun salur darah tu kecil tapi dia dapat mengangkut banyak benda dalam badan. Maha suci Allah sungguh cantik penciptaan Allah.
Dan betullah jika kita ingin mengenali Allah pandanglah ciptaannya disekeliling kita. Di situ kita dapat tengok kebesaran Allah. Hatta penciptaan seekor tikus.



Bersama Atiffah
Gambar ni time bedah kepala tikus nak tengok otak tikus tu. Alang-alang madam dah bagi kebenaran,kan? Bila lagikan? Kalau dapat jadi doktor ok la.
Tapi kalau dah tak ada rezeki nak buat macam mana. Gunalah peluang ni sebaik-baiknya. Sebab saya pilih tikus yang besar tulang dan daging dia dah keras mungkin dah tua kut. Susah sikit nak korek tengkorak dia tu. Tiga forceps patah saya kerjakan. Hihi. Time basuh alat-alatan pulak Atiffah bocorkan sinki. Malu kena tegur dengan pembantu makmal.
Saya enjoy buat benda ni. Walaupun diselubungi masalah. Kenapa nak sedih? Allah tahu ap yang terbaik untuk kita. Belajar untuk terima dan redha. Ya Allah makbulkan doa aku untuk jadi  doktor sakit puan. Aku ingin membantu wanita muslimah menjaga aurat mereka dan menegakkan agamaMu.ya Allah makbulkanlah. Amin..





18/02/2014:selasa

No comments:

Post a Comment