Friday 24 October 2014

Diari Seorang Dentist-Pindah Mahallah Baru

Bismillah...

Baru sebentar tadi azan maghrib. Dah masuk tahun baru dah kita. 1436 hijrah. Alhamdulillah, masih diberi rezeki oleh Allah untuk merasa nafas pada tahun baru ni.

Terima kasih Allah.

Penat otak study physiology dan penat badan pindah barang ke mahallah baru tadi. Tinggal sikit lagi barang yang nak diangkut hari ahad ni. Masa pindah barang tadi kami berkira-kira jarak mahallah kami dengan kuliah. Ya Allah jauhnya tak terkata. Tercabut jugak lutut kami nak sampai ke kuliah. Kata kak Ain kita orang kena bertolak sejam sebelum kelas.

Mak aihhh, mampus gua kalau tiap-tiap hari macam ni. Tapi tak apa ada akak senior yang baik hati nak bagi tumpangkan kami.

Untuk mahallah baru ni aku sebilik dengan Bid, kak Ain dan Yana. Ya Allah hebat-hebat semuanya ni. Ak dapat compartment B tapi tertukat tempat dengan kak Ain. Kak Ain kata okey je. So aku stay je situ. Bilik tu agak selesa. Ye la mahallah baru kan?

Bilik tu menghadap koridor dan ada langsir. Wahhh, excitednya ya Allah. Tak sabar nak tidur kat situ. Hmmm... teruk betul.

Lepas angkut barang terus kami kemas-kemas apa yang patut. Lepas tu bla. Hahaha...

Okey tu je kut sebab nak sambung study dan baca doa awal tahun dan akhir tahun yang dishare oleh kawan dekat whatsapp group. Moga tahun baru ni Allah berkati hidup kita semua.

Jom.


No comments:

Post a Comment