Wednesday 26 November 2014

Budak dentist nak jadi penyanyi?

Hari yang agak memenatkan di kuliah pergigian. Pffffttttt...

Aku tak tahu apa yang aku buat sebenarnya. Aku rasa hilang. Aku futur. Ya Allah, rasa banyaknya dosa aku. Suka sangat dengar lagu. Sedangkan aku tahu dengar lagu selalu boleh mematikan hati. Apa yang aku buat ni??? Arghhh...(ok yang tu over sikit).

Aku tak tahu kenapa sejak kebelakangan ni. Minat menyanyi semakin mengada-ngada. Aku semakin berani menyanyi depan kawan2 aku. Kalau dulu malu macam kura-kura dalam cengkerang. Sekarang tak yah cakap. Aku yang termalu sendiri.

Tadi kita orang pergi main auditorium kuliah pergigian utk tengok stage. Macam mana nak setup prop dan semua tu bagai untuk role-play yang akan muncul tak lama lagi. Dan sebab lama sangat tunggu bro yang incharge utk jaga audi tu,so kita org menyanyi atas stage tu macam orang tak ingat tuhan (tapi alhamdulillah ingat lagi tuhan,macam ok bukan betul2. Nauzubillah...).




Masyaallah sisters...
Kak Yan dengan mic siap. Main2 ko. Budak UIA pun berbakat nohhh... Bakat terendam.

Dalam perjalanan balik mahallah snap gambar 1,2 sebab langit cantik sangat. Subhanallah.

Nabila, director role-play kita orang. Semangat nak balik sebab dah lewat sangat. Anak dara tak baik balik lewat2.
Ok...Aku sudah melencong dari idea asal yang berlenggang dalam kepala hotak aku ni. Aku nak cakap pasai FUTUR sebenarnya. Futur ni lebih kurang lemah la mksud dia. Maksudnya, iman kita menurun dari yang biasa.

Kalau futur ni cepat2 la kita sedar dan tingkatkan iman balik. Kalau macam aku ni, pagi ni nak pastikan dapat zikir banyak2. Along the journey the whole day tu, kadang2 aku terleka dan terpesong dan terlupa dengan azam aku pagi tadi.

So,time kita ingat tula cepat2 kita grab.

Aduihhh...futur kenapa engkau datang? Kalau ko ni kuih kan sedap...

La...la...la... Jom hayati lirik lagu 'Tanpa' by Sixth Sense.

Lirik Lagu Sixth Sense – Tanpa
Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti
Meski
Pagi itu indah tapi
Akan sunyi tanpamu
Menemani aku sepi
Tanpa…
Cintamu aku resah
Tanpa…
Kasihmu aku hampa
Tanpa…
Dirimu aku mati
Hooo…
(Ulang chorus x2)
Kini benar-benarku rasakan
Dalam benuk hatiku tanpamu
Aku tak mengerti
Takut
Takut jauh dari dirimu
Dan kau tinggalkan aku sendiri
Tanpamu ku mati
Hooo…
Resah yang ku
Ubah dalam kata
Melukiskan kesunyian
Tanpa engkau aku tak mengerti
Carian gogel: http://liriklagu4u.com/lirik-tanpa-sixth-sense/


Sebenarnya lagu tanpa ni Islamik giler weyhhh. Cuba hayati betul2. Ahli Sixth Sense pun mengaku yang lagu ni dia org tujukan utk Pencipta. Tapi masyarakat yang memandai  dalam meng'interpret' lagu ni.T.T Tapi depend la~~ Kita terbuka tau

No comments:

Post a Comment