Saturday 22 November 2014

Buah Keriat

Assalamualaikum...

Sapa tak kenal buah keriat (dekat Besut kita orang panggil buah Keriat,kat tempat korang xtahu la dia panggil nama apa).

Buah ni kulit dia warna oren merah2 sikit bila dah masak. tapi kalau yang tak masak lagi wara hijau. kalau yang tak masak lagi rasa pahit nak mampuss. Xleh nak telan langsung dek tekak ni. Tekak xleh nak terima.

Kalau cukup masak rasanya manis campur masam sikit2. Sedappp!!!
Rumah aku ada sebatang je pokok buah nih. Buah ni susuah nak tumbuh. Dan amat rare bagi certain orang kampung. Kecuali yang betul2 kampung macam aku ni. *Terbatuk kecil.

Kalau aku, aku makan benda ni denga cuka,garam,lada,belacan dan gula. Oihhh, kecur air liur aku.

ok tu je. Aku nak sambung study Anat-head and neck.
Bye~Bye



No comments:

Post a Comment